מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן ואיך לבחור נכון?

מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן ואיך לבחור נכון?

תוכן עניינים

קידום אורגני וקידום ממומן הם שני תחומים שכל בעל עסק שמפעיל גם אתר מקוון אמור להכיר אותם לעומק – אך מה ההבדל ביניהם, וכיצד ניתן לבחור את האסטרטגיה שמתאימה בצורה הטובה ביותר לבית העסק הספציפי? ובכן, על כך החלטנו להסביר לכם לאורך המאמר הבא שאתם עומדים לקרוא.

אז מהם ההבדלים?

ובכן, קידום ממומן (PPC) או באנגלית – Pay Per Click זו שיטת פרסום שמבוססת בעיקר על תשלום של עסק לגוגל. מנוע החיפוש מאפשר להציג מודעה בתשלום של בעל העסק בראש תוצאות החיפוש, בעוד כי בעל העסק צפוי לשלם בעיקר עבור מודעות שמשתמשים (לקוחות פוטנציאליים) לחצו עליהן. מודעות ממומנות בדרך כלל מופיעות ראשונות, כאשר אחריהן מופיעות התוצאות האורגניות אותן גוגל בחר.
לעומת זאת, קידום אורגני (SEO) הוא תהליך שלם, שנועד בעיקר לשפר את הדירוגים של ביטויי המפתח וזאת במטרה להעלות אותם לראש תוצאות החיפוש. יש לציין כי מדובר בתהליך מורכב למדי, אשר כולל מספר שלבים ופעולות חשובות שנועדו לשפר את חווית השימוש באתר. באופן כללי, ככל שהאתר נחשב יותר מותאם SEO – כך חווית השימוש בו נחשבת טובה יותר – מה שגורם לגוגל לדרג בעצמו את האתר במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש. בניגוד לקידום ממומן, בעל האתר לא משלם לגוגל למקם את האתר שלו במיקום מסוים, אלא הוא מוודא כי האתר שלו מותאם SEO ברמה הגבוהה ביותר וגוגל הוא למעשה זה שמדרג בעצמו.

מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן ואיך לבחור נכון?

למה כדאי להקפיד על SEO איכותי?

אמינות

רוב הגולשים בגוגל יודעים היטב מהן הודעות ממומנות והם נוטים בעיקר לבחור בתוצאות חיפוש האורגניות. למעשה, ניתן להגיד כי הגולשים סומכים בעיקר על הבחירה של גוגל.

החזר השקעה

אמנם מדובר בקידום עבורו אין צורך לשלם לגוגל, אך גם כאן קיימת השקעה לא קטנה בכלל, אם כי ראוי לציין שהיא בהחלט מחזירה את עצמה. ככל שהקידום האורגני של בעל העסק ממשיך להיות עקבי ויעיל, כך סביר להניח כי הוא יביא להחזרי השקעה יציבים לטווח הארוך עבור בעל העסק.

כמות הקלקות גבוהה

תוצאות אורגניות בדרך כלל מקבלות יותר הקלקות, ובהתאם לכך הן מסוגלות לייצר יותר המרות ורווחים.

אז איך לבחור נכון?

ובכן, לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה. קידום אורגני בגוגל מהווה החזר השקעה מעולה, אך מדובר בתהליך ארוך ומורכב עם תחרותיות רבה. לעומת זאת, קידום ממומן אמנם עשוי להביא כמות הקלקות קטנה יותר, אך הוא מאפשר במידה רבה לבעל העסק ליהנות משליטה מוחלטת על הקמפיין ולנווט את המודעה בהתאם לנוסח שהוא קובע מראש. לכן, עבור רוב בעלי העסקים מומלץ לשלב בין שתי השיטות באופן יעיל. ניתן לעשות זאת על ידי ליווי של מומחים בתחום, כמו הצוות של OCM שמתמחה בשירותי פרימיום בהתאמה אישית ללקוח של קידום, שיווק ובניית אתרים.

אולי יעניין אותך...

כל בעל עסק עם נוכחות דיגיטלית צריך לדעת כיצד לקדם את האתר שלו…

בעלי עסקים ויזמים רבים תוהים כיצד להקים חנות מקוונת איכותית לצד דף נחיתה…

חנויות מקוונות פופולריות היום יותר מאי-פעם הודות לחיסכון בעלויות שהן מאפשרות, לצד נגישות…

קישור פנימי הוא קישור המחבר עמוד אחד של אתר אינטרנט לעמוד אחר באותו…

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה בלעדית!